Centrala Asterisk - korzyści, zalety, koszty

Decydując się na Centralę Asterisk zyskamy w pełni funkcjonalną, nowoczesną centralę zacznie mniejszym kosztem (oprogramowanie jest darmowe – jedyne koszty to komputer, na którym należy zainstalować oprogramowanie oraz usługi wdrożenia). Centrala jest w pełni programowa co pozwala na jej dowolne konfigurowanie. Wprowadzenie zmian w centrali zazwyczaj wiąże się z jej odpowiednią rekonfiguracją.

Dlaczego warto wybrać Centralę Asterisk?

1

Dzięki wprowadzeniu wirtualnej centrali zapewnia się firmie oszczędności – nie trzeba inwestować w zakup, utrzymanie i modernizację infrastruktury oraz ponosić wysokich opłat telekomunikacyjnych.

2

Maksymalna ilość telefonów które możemy podłączyć nie jest ograniczona ilością drogich kart rozszerzeń do centrali; tutaj maksymalną ilość telefonów ogranicza wydajność serwera, na którym pracuje centrala; warto zaznaczyć, że jest to kilkadziesiąt jednoczesnych rozmów.

3

Umożliwia całkowicie darmowe prowadzenie rozmów między oddziałami firmy niezależnie od położenia geograficznego.

4

Jeden administrator zarządza siecią telefoniczną i komputerową.

5

Pozwala na wdrożenie rozwiązań telepracy.

6

Pracownicy mogą korzystać z tego samego numeru telefonu pracując zdalnie, np. z domu (wymagany VPN jeśli centrala nie jest wystawiona poza sieć wewnętrzną firmy).

7

Gdy istnieje infrastruktura LAN, Wi-Fi, wdrożenie centrali VoIP nie wymaga wybudowania nowej sieci dla telefonów.

8

Pozwala na dowolny wybór operatora telefonii VoIP; tradycyjna centrala uzależniona jest do linii stacjonarnej, a moduły które pozwalają na rozmowy VoIP, są ograniczone i drogie; w centrali Asterisk możemy uruchamiać dowolną ilość operatorów i wybierać najtańszych wg ustalonych reguł.

9

Zapewnia funkcje dostępne w drogich modelach central tradycyjnych.

10

Możliwość zainstalowania na systemie android softphona, aby użyć wyżej wymienionych funkcjonalności przez pracowników używających telefonów komórkowych, wewnątrz firmy lub mobilnie.